Kalná nad Hronom
Autori architektonického riešenia:Ing. Ľubomír Holejšovský
Ing. arch. Vladimír Jarabica Hlavný projektant:SAN-HUMA ´90, s. r. o. Hlavný zhotoviteľ:KERAMING, a. s. Stavebík:COOP Jednota Levice, s. d. Investičné náklady s DPH:1,17 mil. €Stavebné náklady s DPH:1,02 mil. €
Zámerom stavebníka COOP JEDNOTA, s. d. bolo získať návrh na vybudovanie celoslovenskej siete unifikovaných predajní s predajnou plochou 300 m2 a 500 m2 - jedinečná a výrazná firemná architektúra predajní jednoznačne rozoznateľných od iných maloobchodných sietí. Toto je prvý realizovaný objekt s predajnou plochou 300 m2. Má jednoduchý geometrický tvar – kváder - so zmäkčenými zaoblenými rohmi, výrezom vo fasáde s hlavným vstupom a zasklenou stenou pre umiestnenie akciových reklamných panelov. Ňou sa do predajne dostáva prirodzené svetlo v časti pokladne a tiež výhľad von. Dispozične je pôdorys striktne rozdelený na predajnú časť a skladovú časť s priestormi pre zamestnancov a technickým zázemím. Fasáda objektu vychádza zo štylizovaného čiarkového kódu označenia tovarov a začiatku číselného kódu 858 (informácia, že patrí slovenskému obchodnému reťazcu). Rytmus priestorových vertikál na fasáde jednopodlažný objekt opticky zvyšuje. Vertikály na fasáde z ALUCOBONDU v tmavosivej farbe sú v kontraste so základnou plochou fasády objektu z obkladových dosák FUNDERMAX v jemnej pastelovej farbe. Táto povrchová úprava fasády má okrem výtvarného pôsobenia dlhú životnosť bez zmeny vzhľadu a údržby. Objekty svojou výškou zapadnú do prízemnej, resp. dvojpodlažnej okolitej zástavby menších miest a dedín. Fasáda objektu je večer nasvietená a priťahuje pozornosť i zákazníkov, ktorí nie sú dennými návštevníkmi. Tento architektonický počin výrazne podporuje snahu maloobchodného reťazca zaujať zákazníkov a prilákať ich nakupovať v slovenskom supermarkete slovenské výrobky.